Keranamu saudaraku...


23 September 2010

Mood Menulis??

Assalamualaikum wrm...

Ramai yang bertanya kepada saya bila nak post cerita-cerita baru.

Mood menulis seperti hilang ukhti.Bermula hari raya pelbagai permasalahan umat yang perlu difikirkan secara serius begitu juga tentang study menyebabkan saya sedikit 'stress'.Masalah demi masalah,menyebabkan air mata ini tidak segan-segan keluar.Sebak.Kerana masalah itu terpaksa saya hadapi dari orang yang kuliah "agama",yang  "family-broken",liar dan berbagai.Dan kekadang saya tidak kuat untuk memikul masalah itu berseorangan.Diuji juga dengan masalah iman sedikit turun menyebabkan perasaan jadi semakin sedih.Sedih yang teramat sangat.

Tiba-tiba dikejutkan lagi dengan masalah yang amat besar,menyebabkan para akhwat termenung panjang memikirkan masalh ini.Lain dari yang lain.

Mungkin segelintir masyarakat Islam merasakan tidak menutup aurat itu perkara biasa,pergaulan bebas,narkoba,melakukan perkara syirik(cthnya seperti sihir,pugai,santau,nasi kangkang,dan berbagai lagi),berzina,berpegangan tangan,dan lain2.

Tapi ukhti,tidak bagi para dai',harus memperhatikan hatta sekecil-kecil maksiat yang dilakukan.

Tohmahan-tohmahan,umpat keji,pandangan sinis,dan berbagai kita hadapi.

Hati mana yang tidak sedih bila berbagai tohmahan yang tidak berasas dilontarkan.

Ya...terlihat akhwat mengalirkan air-mata ketika solat kerana terlampau berat masalah yang dihadapi.
Saya juga mengalirkan air mata jika terlampau sebak mendengar masalah-masalah tersebut.Mungkin juga fitrah wanita,sinonim dengan air mata.Air mata itu senjata.Walaupun air mata bukan penyelesaian masalah tapi menyebabkan perasaan sedikit lega.

Sayid Qutb pernah berkata, "Da'wah itu boleh mematahkan tulang punggung,"

Ya...saya sangat bersetuju.Walaupun bukan patah betul-betul tapi seperti rasa nak patah,kerana terlampau berat amanah da'wah ini ukhti.Tiada masa lagi untuk bersukaria dan lain-lain.

Kerana syurga itu amat mengiurkan ukhti!!

Hidup orang beriman itu adalah untuk akhirat,tapi jangan lupakan bahagian kamu di dunia.

"ORANG KAFIR ITUBERPERANG UNTUK HIDUP,TAPI ORANG ISLAM BERPERANG UNTUK SYAHID"

Buat para akhwat,ukhti yang baru pulang ke Sabah.Kepulanganmu sangat-sangat dinantikan.Buah fikiran dan komitmenmu yang teguh menopang kurangnya kami.

Kuncinya ialah "THABAT"

IA.

Ana undur diri dulu.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment